Nenad Veličković : Selfiji Sulejmana Veličanstvenog


Nenad Veličković

Selfiji Sulejmana Veličanstvenog

Oni čitaoci (uzdržavam se dodati priglupi), kojima je najvažnije književno pitanje koliko je neka priča autobiografska, dopuštam da mene zamisle kao glavnog  junaka. A i meni će biti lakše da motivišem njegov napor. 

Tri stvari su važne za zaplet: prva je da junak ima moje godine (53), od kojih već skoro jednu deceniju trpi izazove povremene erektilne disfunkcije, izazvane stresom; druga da je u vezi s dvadeset godina mlađom ženom, što ga stavlja pred zadatke i situacije opisane u Dekameronu, u pričama u kojima se stariji muškarci uzdržavaju od seksa pravdajući se višim razlozima, kakvi su slavljenje svetaca, postovi i molitve. Naprimjer one o Puču Di Rinieriju,

Pučo di Rinieri, koji se bješe sav posvetio duhovnim stvarima. Provodeći svoj duhovan život revno je išao u crkvu, jer je od ukućana imao samo ženu i sluškinju pa mu nije bilo potrebno mnogo raditi. A kako bijaše glup i zatucan sveudilj je molio svoje očenaše, išao na propovijedi, slušao mise, i nikada nije izostajao s pobožnih hvalospjeva, i postio je, a šuškalo se da pripada i družbi bičevalaca.

Njegova žena, po imenu gospa Isabeta, još mlada od svojih dvadeset osam ili trideser godina, svježa, i lijepa, i jedra kao kazolanska jabuka, zbog pobožnoga života svoga muža a možda i zbog njegove starosti postila je veoma često i mnogo duže nego što joj se mililo; pa kada bi ona bila rado spavala ili se možda s njim zabavljala, on bi joj kazivao zgode iz života Kristova ili fra Anastazijeve propovijedi; ili plač Magdalene Pokornice, ili tomu podobne priče… Dekameron, III.4)

Ali priče ne bi bilo bez treće stvari: tvrdnje magazina Cosmopolitan (hr) da je Sexting zdrav i poželjan začin svakog ljubavnog odnosa. A evo i kako da vaše poruke budu što djelotvornije…

Činjenica je sljedeća: niti jedan frajer zdrave pameti neće odbiti priliku za prljavo, seksi, zločesto dopisivanje, bilo da je u pitanju njegova djevojka, žena ili ljubavnica. Koja god vaša uloga bila, pobrinite se da ga vaše poruke dovedu do ludila!

1. ”Samo za tvoje oči”

Muškarci su po prirodi posesivni. Upravo iz tog razloga, ideja da nešto što obožava na vama pripada njemu i samo njemu, potpuno će ga raspametiti. Pobrinite se da se osjeća kao da vas dvoje imate neku prljavu tajnu. Pošaljite mu nestašan selfie uz ove riječi kao dodatak i garantiramo instant erekciju!

Erektilna disfunkcija je ljepši naziv za privremenu impotenciju koja nije uzrokovana fiziološkim nego psihičkim razlozima. Način da se dijagnosticira vrlo je jednostavan: tokom noći i ujutru pacijent ima izvrsnu erekciju, ali u situacijama u kojima je ona potrebna ostaje bez nje. Jedna takva situacija je preljuba, druga je strah muškarca od trudnoće, treća problemi na poslu, i tako do unedogled. Ukratko, događa se mnogo češće nego što se nauči u srednjoj školi, u kojoj je predmet seksualno obrazovanje ograničen uglavnom na gledanje pornića kod kuće.

Jedna od navedenih situacija odnosi se i na starijeg muškarca koji nastoji impresionirati mladu djevojku, uprkos sumnji u čvrstinu odnosa. (Zanimljiva hipoteza: čvrstina penisa kao pokazatelj čvrstine odnosa.)

Sumnje naravno mogu biti neosnovane, prijetnje mogu izostati, a uzajamno povjerenje koje raste s trajanjem veze može učiniti da se disfunkcija povuče. 

Seks je u datim okolnostima odličan ne samo zbog sreće što je uopšte moguć, jer se koliko do juče činilo da osim mokrenju vanjsko slijepo crijevo više ničemu služiti neće, nego i zbog toga što potvrđuje dobro stanje veze. 

Nakon ovog, činilo se neophodnog uvoda, vrijeme je da otpočne priča.

Djevojka s dobrim razlogom odlazi na mjesec dana u Ameriku. Naglo prekinuti u jednoj od boljih faza, njih dvoje šalju jedno drugom vruće poruke, a ona njemu i nekoliko selfija iz kabine Victorie Secret.

On želi biti fer i odgovoriti joj na isti način. 

Međutim, kako? Čime? Ima pedeset i tri godine i sav je namreškan. Ni kao mlad nije baš imao pločice. Sisice su mu malo porasle, to je istina, i grudi su mu malo dlakavije, ali to bi sve skupa na selfiju prije izazvalo sažaljenje nego uzbuđenje. A ako se dobro pogleda, jedna mu je bradavica niža od druge. To je otkrio na fizijatrijskom pregledu. Ima krivu kičmu, i zato mu je peta lijeve cepele uvijek potrošenija od desne.

Cosmodjevojka, tamo u kabini, u rublju, na Broadwayu, izgleda kao model. A on, ovdje, u Sarajevu, u pidžami, kao kreten. Kad si stariji od djevojke dvadeset godina, ne igraš na mišiće nego na verbalni humor. Ali kako s tom taktikom preplivati okean, kad na selfi treba odgovoriti selfijem?

A jedino što na tom selfiju zaslužuje biti jeste – Sulejman.

(O tome je humoru riječ; nazvati subjekta erektilne disfunkcije Selejmanom Veličanstvenim. Ime se primilo i zbog mogućnosti tepanja: Sule, Suki, Sulica, Sulence…

To je važno: održavati komunikaciju. Treba čitati Cosmopolitan. Parovi koji imaju seks i potrebu da o njemu pričaju susretnu se prije ili kasnije s manjkom subjekta i predikata. U pravilu, preporučuje se originalnost. Ono tučak-avan, vaza-cvijet, stabljika od žada, klip… to ne prolazi. Osim ako niste kupili Cosmo. Onda se primate na takve fore, da vam ne propadnu pare.)

Sulejman je jedini dostojan odgovor na crnu čipku u Victoria Secret kabini. E, ali Sulejman zna biti tvrdoglavo mekoglav. Bez toplote drugog tijela, bez mirisa Hurem, nemoguće ga je pridobiti za saradnju.

Kosmoboj smišlja lukav plan: postavlja zasjedu. Okrenuti mu leđa, zaspati, bez jalovih pokušaja da mu se natjera krv u glavu. Sanjati Victoriju Secret. Ili nešto slično. I onda, u trenutku kad Sulejman skoči ususret tim slikama i probije tanku opnu sna, upaliti svjetlo, uzeti iPhone, uključiti kameru, i slikati ga.

Plan se čini savršen, ali ima rupu. Sulejman, čim se upali svjetlo, udari u kontru. Uvene kao ruža na ubrzanom snimku. Precvjeta. Sparuši se, kao smokva. Biblijska asocijacija!

Šteta je nepopravljiva, jer je trenutak, zbog vremenske razlike, bio idealan. U zoru je tamo ponoć, i slika bi Sulejmanova stigla na vrijeme da joj poželi mokar san. Ali izgubljena bitka ne znači i izgubljen rat. Bolje ikad nego nikad. Ostaje sutrašnje veče. I narednih dvadeset osam. Nova klopka. Gašenje svjetla, okretanje se na drugu stranu, kamera ostaje uključena, lagano potapanje u san… San: Sulejman opet raste, krupnja, buja… Riječi su nedostatne da čitateljicama opišu taj veličanstveni osjećaj tvrdoće, toplote, pulsiranja, ispunjenosti. Feminizmu ostaje da samo ćuteći prati tu veličanstvenu preobrazbu larve u čahuru.

Minutom ćutanja. Jer toliko treba junaku ove transatlanske elegije da zbaci perinu sa sebe, dograbi iPhone, upali svjetlo i škljocne nekoliko puta, prije nego Veličanstveni šmugne nazad u svoj alter-ego.

Lovina je mršava. Fotografija je zanat. Telefon nije kamera. Sulejman je brži od autofokusa. Slike su mutne. Na jedinoj na kojoj se uopšte vidi model, tako da je moguće naslutiti o kome se tačno radi, sjena mobitela pokriva pola displeja.

Idemo iz početka.

Borba čovjeka i Sulejmana traje narednih 28 dana. Tačnije, svitanja.

Rezultat je galerija portreta koju možda niko neće vidjeti, osim čitateljica ove priče, u svojoj mašti. Portreti i aktovi su u boji, i crnobijeli.

Na nekima se Sulejman opružio preko stomaka kao na plaži, glava mu sjajna i rumena, kao izgorena na suncu. Fotogaraf u ležećem položaju fotografisao ispruženom rukom iz zraka.) 

Na drugoj, srcoliko zajapureno lice u prvom planu, napućilo ustašca kao na poljubac, krupni plan.

Treća je snimljena odozgo: u kadru dvije butine i Sulejman između njih. Fotograf kleči, okrenut prirodnom izvoru svjetla. Detalji su dobro izoštreni, vide se plave žilice pod kožom, ali broj nabora pod sjajnim klobukom ukazuje na brzo omekšavanje.

Par fotografija su poluprofili. Fotograf je ležao i slikao odozgo i sa strane, fasciniran efektima skraćenja, u kojima, paradoksalno, Sulejman izgleda duži.

Jedna je umjetnička! Crnobijela. Fotograf rastavljenih koljena sjedi na petama, s kamerom ispred sebe u visini bedara. Fotografiju ispunjava crna kontura dlakave guze. U centru crnila nazire se samozatajna Sulejmanova glava. Prepoznajemo je po dašku svjetla na usnicama.

Još jedna umjetnička, slikana odozdo, iz žablje perspektive. U prvom planu razbarušen žbun iz koga, kao raketa zemlja-vazduh, ratoborno stremi nebu samostojeći Sulejman. Autofokus u kontralajtu naglašava dužinu i bujnost kofrči.

Jedan portret iz profila: fotograf kleči i slika ispruženom rukom sa strane. Korišteni su ili neki filteri ili neznanje, jer su boje prilično neprirodne, riđe i žuto. Objekat se iz nekog razloga čini spljošten, s opnom preko glave, kao nabujao kulen u crevu.

Ova je zanimljiva: fotograf kleči rastavljenih koljena, zumira sprijeda i odozgo. Drčni Sulejman sija kao nauljen, reljefan, bordo. Sve upućuje ne doping trljanjem.

Jedna koja bi se u katalogu mogla nazvati Portret neosunećenog, odozdo: krupno, u fokusu spoj kožice i škrga. Prelivi nijansi, od roze u crvenu.

Najzad, shot sa strane, blago odozdo i sprijeda. Stisnut u lijevoj ruci, muškoj, maljavoj, žilavoj. Omaž socrealističkoj poetici.

Izložba ne daje dovoljno podataka o groznici u kojima su te fotografije nastajale. Gledačica na primjer teško može zamisliti ta buđenja u zoru, kao u kasarnama pod uzbunom, te borbe za svaki sekund i milimetar. Koliko je samo brzine i sreće trebalo fotografu da iz sna, utrkujući se s vremenom, upali svjetlo, uključi kameru, zbaci perinu, skine bokserice, podmetne jastuke pod leđa, izvije se unazad preko njih, pruži ruku i napamet, na sreću, škljoca kamerom, dok model njemu naočigled vene, isparava, smežurava, splašnjava, čili, ispuhuje, kao neuspio kuglof. I koliko vjere u krajnji rezultata, da bi se svaki put stoički podnijelo razočarenje postignutim! Niko osim fotografa ne zna koliko milijardi izbrisanih megapiksela stoji iza ovih dvadesetak spasenih aktova i portreta. Niti koliko je volje i samoprijegora trebalo da se pređe preko svih tih mutnih i nejasnih pokušaja, sa sjenom na modelu, sa kompromitujućim detaljima u pozadini, sa tvrdoglavim mekoglavcem u polupraznim šakama.

U čemu je, ako ne u toj prpošnosti, čar starijih muškaraca, na koju padaju kosmodjevojke?

 1,848 total views,  2 views today

Komentariši